08-6425990

Vardagar 10-15

Köpvillkor

Prisgaranti
Vår prisgaranti försäkrar dig som kund att du alltid handlar till marknadens bästa priser hos oss på Resväskor.se. Skulle du hitta en av våra produkter i en annan svensk butik (e-handel) förbinder vi oss att ersätta dig med mellanskillnaden. Detta förutsätter att du informerar oss senast 10 dagar efter ditt köp hos oss samt att butiken har en svensk adress och organisationsnummer, produkten måste även finnas på lager och vara beställningsbar.
För att åberopa vår prisgaranti ber vi dig att maila info@resvaskor.se länken till e-handeln så återbetalar vi mellanskillnaden manuellt.

Leverans 
Vi skickar alla ordrar senast kl 16.00 varje helgfri vardag. Därefter är normal leveranstid till ditt närmsta PostNord ombud 1-2 helgfria vardagar. För att du alltid ska kunna spåra din försändelse mailar vi dig ett kollinummer som du använder här. Vid eventuella leveransfördröjningar har du som kund rätt att häva ert köp genom att kontakta info@resvaskor.se

Betalning
Följande betalningsalternativ erbjuds privatpersoner i butiken. Observera att samtliga alternativ inte alltid är tillgängliga för alla kunder, Klarna kan välja att neka betalningsalternativ på grund av tex. kreditprövning eller tidigare uteblivna betalningar.

  • Betala direkt: Direktbetalning, kort och swish
  • Faktura: 30 dagar och månadsfaktura
  • Delbetalning

Se även Klarnas villkor för betalningsalternativ samt Klarnas shopping villkor.

Vid kortbetalning använder kortutgivare 3D-Secure för verifiering.

För frågor om betalning, fakturor eller övrigt betalningsrelaterat kan du kontakta Klarna genom Mina sidor, chatta via Klarna kundservice, eller ringa Klarna på 08-120 120 10.

Företagskunder erbjuds betalningsalternativ genom Briqpay i butiken, vilka omfattar: faktura, e-faktura, direktbetalning samt kortbetalning.

Ångerrätt och öppet köp
Enligt konsumentköplagen har du som kund alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan. Hos Resväskor.se får du dock hela 60 dagars ångerrätt från mottagandet av varan. Vill man åberopa sin ångerrätt ska man meddela oss genom att maila info@resvaskor.se senast 60 dagar efter att du har mottagit din vara. Om din order består av flera produkter som mottagits vid olika tillfällen gäller tidsfristen om 60 dagar från att man mottog den sista varan av sin beställning. Efter att man har åberopat sin ångerrätt ska man skicka tillbaka varan inom 60 dagar från att man mottagit en förbetald fraktsedel av Resväskor.se. Förutsatt att vi mottagit varan i retur eller bevis på att varan är återsänd inom 60 dagar och varan är oanvänd och försäljningsbar sker full återbetalning inom högst 7 dagar från att vi har mottagit varan. Återbetalning vid utövad ångerrätt ska ske inom 14 dagar från att konsumentens ångermeddelande. Vill man som kund returnera en använd vara förbehåller sig Resväskor.se rätten att göra värdeminskningsavdrag. Anser vi att varan inte är försäljningsbar kan återbetalning utebli. Kunden kan isåfall på egen bekostnad återkalla produkten. 

Returer skickas till: 

Nordic Nomads AB c/o G:sons Åkeri AB
Köpetorpsgatan 8
582 78 Linköping

Konsumentsverkets ångerblankett hittar ni här.

Outlösta Paket/Försändelser
Paket som inte har hämtats ut inom sju (7) dagar återsänds till resväskor.se. Om detta sker debiteras du en avgift på 299 kr (SEK) för kostnader hänförliga till Resväskor.se administration, frakt, returfrakt och hantering. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Reklamation
Du har rätt att reklamera en vara i tre år från att varan mottogs. Som konsument ska man meddela oss inom högst 2 månader efter att felet upptäcktes. Samtliga kostnader återbetalas i samband med en godkänd reklamation. Dock förbehåller vi oss rätten att avhjälpa felet genom omleverans, laga vara eller hävning av köp. Vi förbehåller oss även rätten att få varan skickad till oss inom högst 2 månader efter att man har meddelat felet. I den mån det är möjligt meddelar vi dig om eventuella leveransförseningar och om den nya leveranstiden inte passar har du rätt att häva köpet utan extra kostnader. I de fall transportskador uppstår ber vi dig som kund att snarast informera oss om detta för att möjliggöra reklamation gentemot transportbolaget. 
Vill du påbörja en reklamation ber vi dig att alltid först maila oss på info@resvaskor.se och beskriva felet så noggrant som möjligt genom bilder och text. Vid godkänd reklamation har du som kund rätt till en en ny produkt till samma pris.


Reklamationer skickas till:

Nordic Nomads AB c/o G:sons Åkeri AB
Köpetorpsgatan 8
582 78 Linköping

Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens beslut. Almänna Reklamationsnämnden's adress, Box 174, 10123 Stockholm samt länk till sajten https://www.arn.se/

Här finns även information om EU-kommissionens onlineplattform och länk dit Här

Ålder
Hos Resväskor.se måste man vara minst 18 år gammal för att handla utan målsmans godkännande. 

Ej uthämtade paket
I samband med ej uthämtade paket uppstår en rad kostnader för oss för att få paketet returnerat, således förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för att täcka dessa kostnader i de fall en beställning inte ej hämtas ut inom den tidsfrist som är angiven på avin du får av våra distributionspartners. Den normala tiden en beställning ligger hos ombud är 7 dagar.

Integritetspolicy
När du registrerar dig som prenumerant på vårt nyhetsbrev, fyller i dina emailuppgifter i kassan eller gör ett köp godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för förbättra din upplevelse samt fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi lämnar aldrig ut personuppgifter till tredje part. Enligt GDPR har du rätt att begära ut den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.

Information vi samlar in och varför gör vi det?
Vi samlar information för att kunna erbjuda dig rekommendationer på vår hemsida och för att kunna skicka det du beställer till den adress du angett. Därför måste vi spara vissa uppgifter om ditt köp i ett antal år enligt lagkrav. Utöver detta behandlar vi delar av dina uppgifter för att anpassa marknadsföring till vad vi tror är intressant för er.

Personuppgifts-policy
Alla personuppgifter som ni lämnar till Resväskor.se (Nordic Nomads AB) hanteras med största försiktighet. Vi behöver spara och behandla personuppgifter så som: Namn, e-postadress, adress och telefonnummer.

Syftet med en sådan behandling är för att kunna skicka ut produkterna som du beställer, meddela om din orderstatus, avisera och kommunicera med dig som kund, samt att kunna kommunicera om din order med vår betaltjänsteleverantör. Vi får dina uppgifter från den information du skriver in, samt från vår betaltjänsteleverantör. Vi tillämpar vid var tid aktuell lagstiftning vid all behandling av personuppgifter. Den rättsliga grunden för att behandla dina personuppgifter är den avtalsrelation du ingår med Resväskor.se (Nordic Nomads AB) i och med köpeavtalet. Uppgifterna sparas i vår kunddatabas, som lagras under den tid som krävs för att uppfylla garantitiden.

De personuppgifter vi behandlar om dig delas med våra samarbetspartners inom betalning, lagerföring, och frakt/spedition. Självklart går det bra att kontakta oss om du vill veta vilken information och uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter. Du gör detta genom att kontakta oss på info@resvaskor.se. Om du har klagomål på vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att framföra klagomålen till tillsynsmyndigheten Datainspektionen.

Lagar och rutiner
Resväskor.se (Nordic Nomads AB) följer de lagar som ges via https://www.datainspektionen.se/lagar--regler/dataskyddsforordningen/ för att säkerhetställa att din information endast sker inom regelverkets ramar.

Reservationer
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, produktförändringar, prisjusteringar och eventuella färgavvikelser.

3D-Secure
Vi använder oss av Klarnas kassasystem och därmed även tjänsten 3D-secure för att göra ditt köp ännu säkrare. 3D Secure är en säkerhetslösning för kortköp på internet som har tagits fram av kortnätverken Visa* och Mastercard**. Det är ett sätt att öka säkerheten för betalningarna i din e-handel och innebär att kunden utöver kortuppgifter behöver ange ett lösenord för att fullfölja sin betalning.

Policy för produktbetyg
De produktbetyg som publiceras på resväskor.se är verifierade av kunder som handlat i vår butik. När man lämnar ett betyg så erbjuds man en rabatt i motprestation. Genom att lämna ett betyg så ger du oss rättigheten att kostnadsfritt, använda innehållet.

Vi använder regelbundet våra kunders betyg för att förbättra och utveckla båda produkter och köpupplevelse.

Vi tackar så mycket för den feedback vi får in.

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Stäng